Skip to content

ΣΚΟΠΟΣ

Το ΠΜΣ «Κοινωνική Ψυχιατρική» αποσκοπεί στη δημιουργία στελεχών ψυχικής υγείας με εξειδικευμένες γνώσεις καθώς και ερευνητικές, οργανωτικές και κλινικές δεξιότητες που θα τους καθιστούν ικανούς
να εργάζονται αποτελεσματικά ως στελέχη σε υπηρεσίες Κοινωνικής Ψυχιατρικής και να αναπτύσσουν την έρευνα σε αυτό τον τομέα. Στους εξειδικευμένους στόχους του ΠΜΣ «Κοινωνική Ψυχιατρική» περιλαμβάνονται:

α) η  καλλιέργεια της επιστημονικής μεθόδου σκέψης,

β) η εμπέδωση των αρχών της Κοινωνικής Ψυχιατρικής, κυρίως όσον αφορά: β1) την εμπλοκή των κοινωνικό – πολιτισμικών συντελεστών στην αιτιοπαθογένεια, κλινική εκδήλωση, πορεία, θεραπεία, πρόληψη των ψυχικών διαταραχών, β2) την οργάνωση υπηρεσιών ψυχικής υγείας που λειτουργούν αποκεντρωμένα και συλλογικά κοντά ή/και μέσα στις ανθρώπινες κοινότητες,

γ) η απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων καθώς και ερευνητικών και οργανωτικών δεξιοτήτων που θα καθιστούν τον πτυχιούχο ικανό να εργάζεται αποτελεσματικά σε Υπηρεσίες Κοινωνικής Ψυχιατρικής και να συμβάλει ενεργά στην προώθηση των στόχων της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης

ΔΙΔΑΚΤΡΑ / ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

Δίδακτρα

Το ύψος των προβλεπόμενων τελών φοίτησης για το σύνολο του προγράμματος καθορίζεται στο ΦΕΚ ίδρυσης του Π.Μ.Σ. (συνολικά 3.000 ευρώ) και ακολουθεί τυχόν τροποποιήσεις του. Παρέχεται η δυνατότητα τμηματικής καταβολής τους ανά εξάμηνο σπουδών (750 Ευρώ το εξάμηνο). και οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες υποχρεούνται στην καταβολή αυτών.

Στο Π.Μ.Σ. «Κοινωνική Ψυχιατρική» παρέχεται η δυνατότητα απαλλαγής τελών φοίτησης που ρυθμίζεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία

Απαλλαγή διδάκτρων

Απαλλάσσονται από τα τέλη φοίτησης οι φοιτητές του ΠΜΣ οι οποίοι είναι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των οποίων το ατομικό εισόδημα, εφόσον διαθέτουν ίδιο εισόδημα, και το οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς, το μεν ατομικό το εκατό τοις εκατό (100%), το δε οικογενειακό το εβδομήντα τοις εκατό (70%) του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα κάθε φορά δημοσιευμένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Η απαλλαγή αυτή παρέχεται για τη συμμετοχή σε ένα μόνο ΠΜΣ. Σε κάθε περίπτωση, οι απαλλασσόμενοι φοιτητές δεν ξεπερνούν το ποσοστό του τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού αριθμού των φοιτητών που εισάγονται στο ΠΜΣ. Αν οι δικαιούχοι υπερβαίνουν το ποσοστό αυτό, επιλέγονται με σειρά κατάταξης ξεκινώντας από αυτούς που έχουν το μικρότερο εισόδημα. Όσοι λαμβάνουν υποτροφία από άλλη πηγή, δεν δικαιούνται απαλλαγή. Για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής λαμβάνονται υπόψη τα προβλεπόμενα στις παραγράφους 2 & 3 του άρθρου 35 του Ν.4485/17. Στους φοιτητές που απαλλάσσονται από τα τέλη φοίτησης επιστρέφεται η καταβολή των δόσεων τελών φοίτησης που έχουν καταβάλει. Η αίτηση για απαλλαγή από τα τέλη φοίτησης υποβάλλεται ύστερα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των φοιτητών στο ΠΜΣ και συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση για το: i) αν  ο φοιτητής συμμετέχει και σε άλλο ΠΜΣ του ιδίου Τμήματος ή άλλου Τμήματος του ΔΠΘ ή άλλου Ιδρύματος, i) ότι δεν έχει υποβάλει αντίστοιχη αίτηση  απαλλαγής σε άλλο ΠΜΣ και η αίτηση που υποβάλει είναι μοναδική και iii) αν ο φοιτητής λαμβάνει υποτροφία από άλλη πηγή.

Υποτροφίες

Χορηγούνται υποτροφίες, ανταποδοτικές και μη, ή βραβεία αριστείας σε μεταπτυχιακούς/κές φοιτητές/τριες, σύμφωνα με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Ιατρικής

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Στο Π.Μ.Σ γίνονται δεκτοί Πτυχιούχοι Τμημάτων Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αναγνωρισμένων ομοταγών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής, κατά κύριο λόγο Ιατρικής, Ψυχολογίας, Νοσηλευτικής, Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης με κατεύθυνση την Κοινωνική Εργασία, Κοινωνικής Εργασίας, Εργοθεραπείας, Λογοθεραπείας, Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας με κατεύθυνση την Κοινοτική Υγείας (Επισκεπτών Υγείας), Ειδικής Αγωγής αλλά και άλλων Τμημάτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που δίνουν πτυχίο συναφές με το γνωστικό αντικείμενο και τον σκοπό του παρόντος ΠΜΣ Ο αριθμός εισακτέων στο Π.Μ.Σ. ορίζεται κατ’ ανώτατο
όριο σε σαράντα (40) ανά κύκλο σπουδών και κατώτατο
σε είκοσι (20) μεταπτυχιακούς φοιτητές.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΜΣ ΑΝΑ ΕΞΑΜΗΝΟ

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση των απαιτούμενων από τους φοιτητές γνώσεων Κλινικής Ψυχιατρικής και Παιδοψυχιατρικής, όσον αφορά τη λήψη ιστορικού, την κλινική ψυχιατρική εξέταση, τη ψυχιατρική σημειολογία καθώς και τη νοσολογία και αντιμετώπιση συγκεκριμένων ψυχικών διαταραχών και επειγουσών ψυχιατρικών καταστάσεων, με έμφαση σε ζητήματα κοινωνικής ψυχιατρικής.
Το μάθημα επιμερίζεται σε τρεις ενότητες:
ΕΝΟΤΗΤΑ Ι
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Κλινικής Ψυχιατρικής Ενηλίκων. Παρουσιάζονται θεωρητικά ζητήματα και κλινικές περιπτώσεις, διά ζώσης ή από φάκελο.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Κλινικής Παιδοψυχιατρικής. Παρουσιάζονται θεωρητικά ζητήματα
και κλινικές περιπτώσεις, διά ζώσης ή από φάκελο.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ
Αναφέρεται εξειδικευμένα στη διαχείριση επειγουσών
ψυχιατρικών καταστάσεων σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Παρουσιάζονται θεωρητικά ζητήματα και κλινικές περιπτώσεις, διά ζώσης ή από φάκελο.
Η ύλη του μαθήματος διδάσκεται στο Α’ εξάμηνο

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση των απαιτούμενων από τους φοιτητές γνώσεων Ψυχιατρικής Επιδημιολογίας, Στατιστικής και ερευνητικού σχεδιασμού.
Το μάθημα επιμερίζεται σε δύο ενότητες:
ΕΝΟΤΗΤΑ Ι
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Ψυχιατρικής Επιδημιολογίας. Αναπτύσσονται οι βασικές έννοιες της επιδημιολογίας οι οποίες εξειδικεύονται περαιτέρω στο αντικείμενο της Ψυχιατρικής Επιδημιολογίας.
Παρουσιάζονται αναλυτικά οι σημαντικότερες ψυχιατρικές
επιδημιολογικές έρευνες όπως και η επιδημιολογία εξειδικευμένων ψυχικών διαταραχών. Οι φοιτητές εξοικειώνονται με την προβληματική της ψυχιατρικής
επιδημιολογίας μέσω της επίλυσης ασκήσεων και της εξάσκησης για την εκπόνηση επιδημιολογικών ερευνών.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Στατιστικής και του Ερευνητικού Σχεδιασμού, με σκοπό την απόκτηση από τους φοιτητές των απαιτούμενων α) γνώσεων ερευνητικού σχεδιασμού και στατιστικής με προσανατολισμό στις βιολογικές και κοινωνικές επιστήμες και β) δεξιοτήτων που απαιτούνται ώστε να καταστούν αυτοί ικανοί να κατανοούν, αξιολογούν και σχεδιάζουν ερευνητικές
μελέτες. Παρουσιάζονται οι θεωρητικές έννοιες οι σχετικές με τη στατιστική και την ερευνητική μεθοδολογία (ποσοτικές και ποιοτικές έρευνες). Πραγματοποιούνται εργαστήρια και βιωματικές ασκήσεις για την εμπέδωση
των θεωρητικών εννοιών και τη συγγραφή εργασιών.
Η ύλη του μαθήματος διδάσκεται στο Α’ εξάμηνο.

Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να σχεδιάζουν και εκπονούν εργασίες ανασκόπησης. Ο
σκοπός του μαθήματος εκπληρώνεται κυρίως, μέσω της συμβουλευτικής του κάθε φοιτητή, από τον διδάσκοντα επόπτη, ώστε ο πρώτος να σχεδιάσει και συγγράψει μια μικρή εργασία ανασκόπησης, σε συγκεκριμένο θέμα, σχετικό με την κοινωνική ψυχιατρική. Το μάθημα διδάσκεται στο Α’ εξάμηνο.

Πραγματοποιείται σε δημοσίου χαρακτήρα Μονάδες Ψυχικής (Μ.Ψ.Υ.) του νόμου 2716/1999, που παρέχουν υπηρεσίες κοινοτικής ψυχιατρικής ή σε άλλη συναφή υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα.

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση των απαιτούμενων από τους φοιτητές γνώσεων Κλινικής
Ψυχιατρικής και Παιδοψυχιατρικής, όσον αφορά τη λήψη ιστορικού, την κλινική ψυχιατρική εξέταση, τη ψυχιατρική σημειολογία καθώς και τη νοσολογία και αντιμετώπιση συγκεκριμένων ψυχικών διαταραχών, με έμφαση σε ζητήματα κοινωνικής ψυχιατρικής.
Το μάθημα επιμερίζεται σε δύο ενότητες:
ΕΝΟΤΗΤΑ Ι
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Κλινικής Ψυχιατρικής Ενηλίκων. Παρουσιάζονται θεωρητικά ζητήματα και κλινικές περιπτώσεις, διά ζώσης ή από φάκελο.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Κλινικής Παιδοψυχιατρικής. Παρουσιάζονται θεωρητικά ζητήματα και κλινικές περιπτώσεις, διά ζώσης ή από φάκελο.
Η ύλη του μαθήματος διδάσκεται στο Β’ εξάμηνο και αποτελεί συνέχεια της ύλης του μαθήματος «Κλινική
Ψυχιατρική και Παιδοψυχιατρική Ι (με έμφαση σε θέματα Κοινωνικής Ψυχιατρικής)»

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση των απαιτούμενων από τους φοιτητές γνώσεων Ψυχιατρικής Επιδημιολογίας, Στατιστικής και ερευνητικού σχεδιασμού.
Το μάθημα επιμερίζεται σε δύο ενότητες:
ΕΝΟΤΗΤΑ Ι
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Ψυχιατρικής Επιδημιολογίας και της ψυχομετρίας. Αναπτύσσονται οι βασικές έννοιες της επιδημιολογίας οι οποίες
εξειδικεύονται περαιτέρω στο αντικείμενο της Ψυχιατρικής Επιδημιολογίας. Παρουσιάζονται αναλυτικά οι σημαντικότερες ψυχιατρικές επιδημιολογικές έρευνες όπως και η επιδημιολογία εξειδικευμένων ψυχικών διαταραχών. Οι φοιτητές εξοικειώνονται με την
προβληματική της ψυχιατρικής επιδημιολογίας μέσω της επίλυσης ασκήσεων και της εξάσκησης για την εκπόνηση επιδημιολογικών ερευνών.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Στατιστικής και του Ερευνητικού Σχεδιασμού, με σκοπό την απόκτηση από τους φοιτητές των απαιτούμενων α) γνώσεων ερευνητικού σχεδιασμού και στατιστικής με προσανατολισμό στις
βιολογικές και κοινωνικές επιστήμες και β) δεξιοτήτων που απαιτούνται ώστε να καταστούν αυτοί ικανοί να κατανοούν, αξιολογούν και σχεδιάζουν ερευνητικές
μελέτες. Παρουσιάζονται οι θεωρητικές έννοιες οι σχετικές με τη στατιστική και την ερευνητική μεθοδολογία
(ποσοτικές και ποιοτικές έρευνες). Πραγματοποιούνται εργαστήρια και βιωματικές ασκήσεις για την εμπέδωση των θεωρητικών εννοιών και τη συγγραφή εργασιών
Η ύλη του μαθήματος διδάσκεται στο Β’ εξάμηνο και αποτελεί συνέχεια της ύλης του μαθήματος «Ψυχιατρική Επιδημιολογία – Στατιστική – Ερευνητικός Σχεδιασμός Ι»

Το μάθημα αποσκοπεί στην εμπέδωση από τους φοιτητές των αρχών της Κοινωνικής – Κοινοτικής Ψυχιατρικής
όπως αυτές εξειδικεύονται για τους ενήλικες, τα παιδιά και τους εφήβους. Αναφέρεται (α) στις κύριες θεωρητικές
έννοιες της Κοινωνικής Ψυχολογίας που αποτελούν το υπόβαθρο για την κατανόηση των ψυχοκοινωνικών παραγόντων που συμβάλλουν στην αιτιοπαθογένεια των ψυχικών διαταραχών αυτών καθ’ αυτών καθώς και του στίγματος που αυτές οι τελευταίες συνεπάγονται, (β) στην εμπλοκή κοινωνικο- πολιτισμικών συντελεστών
στην αιτιοπαθογένεια, κλινική εκδήλωση, πορεία,
θεραπεία, και πρόληψη των ψυχικών διαταραχών (γ) στην οργάνωση υπηρεσιών ψυχικής υγείας που λειτουργούν αποκεντρωμένα και συλλογικά κοντά ή/και μέσα στις ανθρώπινες κοινότητες (δ) στην απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων καθώς και ερευνητικών και οργανωτικών δεξιοτήτων που θα καθιστούν τον πτυχιούχο ικανό να εργάζεται αποτελεσματικά σε υπηρεσίες Κοινοτικής
Ψυχιατρικής και Παιδοψυχιατρικής και να συμβάλει
ενεργά στην προώθηση των στόχων της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης.
Το μάθημα επιμερίζεται σε τρεις ενότητες:
ΕΝΟΤΗΤΑ Ι
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνικής Ψυχολογίας. Οι θεωρητικές έννοιες εξειδικεύονται μέσω της παράθεσης και ανάλυσης αντιπροσωπευτικών
παραδειγμάτων σχετικών με το αντικείμενο της Κοινωνικής Ψυχολογίας.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινοτικής Ψυχιατρικής Ενηλίκων. Στο πλαίσιο της ενότητας  πραγματοποιούνται θεωρητικά μαθήματα και εργαστήρια καθώς και επισκέψεις σε πρότυπες Μονάδες Ψυχικής Υγείας, για ενήλικες.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινοτικής Παιδοψυχιατρικής. Στο πλαίσιο της ενότητας πραγματοποιούνται θεωρητικά μαθήματα και εργαστήρια καθώς και επισκέψεις σε πρότυπες Μονάδες Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων.
Η ύλη του μαθήματος διδάσκεται στο Β’ εξάμηνο.

Σκοπός των μαθημάτων είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να καθίστανται ικανοί να σχεδιάζουν, υλοποιούν και συγγράφουν μια ερευνητική εργασία, συνεργαζόμενοι στο πλαίσιο της
διεπιστημονικής πολυκλαδικής ομάδας.
Ο σκοπός των μαθημάτων εκπληρώνεται κυρίως, μέσω της συμβουλευτικής της ερευνητικής ομάδας των φοιτητών από τον διδάσκοντα επόπτη ώστε η πρώτη
(ομάδα φοιτητών) να σχεδιάσει, υλοποιήσει και συγγράψει
μια ερευνητική εργασία με συγκεκριμένο θέμα σχετικό με
την κοινωνική ψυχιατρική.

Πραγματοποιείται σε δημοσίου χαρακτήρα Μονάδες Ψυχικής (Μ.Ψ.Υ.) του νόμου 2716/1999, που παρέχουν υπηρεσίες κοινοτικής ψυχιατρικής ή σε άλλη συναφή υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα.

Το μάθημα αποσκοπεί στην εμπέδωση από τους φοιτητές των αρχών της Κοινωνικής – Κοινοτικής Ψυχιατρικής όπως αυτές εξειδικεύονται για τα παιδιά και τους εφήβους.
Αναφέρεται (α) στην εμπλοκή κοινωνικοπολιτισμικών
συντελεστών στην κλινική εκδήλωση, πορεία, θεραπεία, και πρόληψη των ψυχικών διαταραχών (β) στην οργάνωση υπηρεσιών ψυχικής υγείας που λειτουργούν αποκεντρωμένα και συλλογικά κοντά ή/και μέσα στις ανθρώπινες κοινότητες (γ) στην απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων καθώς και ερευνητικών και οργανωτικών δεξιοτήτων που θα καθιστούν τον πτυχιούχο ικανό να εργάζεται αποτελεσματικά σε υπηρεσίες Κοινοτικής Ψυχιατρικής και Παιδοψυχιατρικής και να συμβάλει
ενεργά στην προώθηση των στόχων της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης, (δ) στην απόκτηση των απαιτούμενων γνώσεων Δικαστικής Ψυχιατρικής (ε) στην απόκτηση των απαιτούμενων γνώσεων Ψυχιατρικής Δεοντολογίας.
Το μάθημα επιμερίζεται σε τέσσερις ενότητες:
ΕΝΟΤΗΤΑ Ι
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινοτικής
Ψυχιατρικής Ενηλίκων. Στο πλαίσιο της ενότητας
πραγματοποιούνται θεωρητικά μαθήματα και εργαστήρια καθώς και επισκέψεις σε πρότυπες Μονάδες Ψυχικής Υγείας, για ενήλικες.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Κοινοτικής Παιδοψυχιατρικής. Στο πλαίσιο της ενότητας πραγματοποιούνται θεωρητικά μαθήματα και εργαστήρια καθώς και επισκέψεις σε πρότυπες Μονάδες Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Δικαστικής Ψυχιατρικής, με σκοπό την απόκτηση των απαιτούμενων από τους φοιτητές γνώσεων κυρίως, όσον αφορά σε ζητήματα ακούσιας θεραπείας, καταλογισμού καθώς και δικαιοπρακτικής ικανότητας και δικαστικής συμπαράστασης. Παρουσιάζονται θεωρητικά ζητήματα και κλινικές περιπτώσεις, διά ζώσης ή από φάκελο.
ΕΝΟΤΗΤΑ IV
Αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Ψυχιατρικής Δεοντολογίας. Αναπτύσσονται, θεωρητικά, θέματα όπως οι κώδικες επαγγελματικής δεοντολογίας, οι διεθνείς συμβάσεις και διακηρύξεις που αφορούν στα δικαιώματα των ατόμων με ψυχικές διαταραχές, τα ειδικά ζητήματα που αφορούν τη δεοντολογία στην ψυχοθεραπεία. Οι φοιτητές εξοικειώνονται με την αναγνώριση και ασκούνται στην επίλυση προβλημάτων που ενέχουν ηθικά διλλήματα. Παρουσιάζονται θεωρητικά ζητήματα και κλινικές περιπτώσεις, διά ζώσης ή από φάκελο.
Η ύλη του μαθήματος διδάσκεται στο Γ’ εξάμηνο και
αποτελεί συνέχεια της ύλης του μαθήματος «Κοινοτική Ψυχιατρική και Παιδοψυχιατρική Ι»

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση των απαιτούμενων από τους φοιτητές γνώσεων όσον αφορά στις κύριες ψυχιατρικές θεραπείες (βιολογικές θεραπείες ψυχοθεραπείες, κοινωνικές παρεμβάσεις) όπως αυτές εφαρμόζονται στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ψυχιατρικής.
Παρουσιάζονται θεωρητικά ζητήματα και κλινικές περιπτώσεις, διά ζώσης ή από φάκελο. Το μάθημα  διδάσκεται στο Γ’ εξάμηνο σπουδών

Σκοπός των μαθημάτων είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να καθίστανται ικανοί να σχεδιάζουν, υλοποιούν και συγγράφουν μια ερευνητική εργασία, συνεργαζόμενοι στο πλαίσιο της
διεπιστημονικής πολυκλαδικής ομάδας.
Ο σκοπός των μαθημάτων εκπληρώνεται κυρίως, μέσω της συμβουλευτικής της ερευνητικής ομάδας των φοιτητών από τον διδάσκοντα επόπτη ώστε η πρώτη
(ομάδα φοιτητών) να σχεδιάσει, υλοποιήσει και συγγράψει
μια ερευνητική εργασία με συγκεκριμένο θέμα σχετικό με
την κοινωνική ψυχιατρική.

Πραγματοποιείται σε δημοσίου χαρακτήρα Μονάδες Ψυχικής (Μ.Ψ.Υ.) του νόμου 2716/1999, που παρέχουν υπηρεσίες κοινοτικής ψυχιατρικής ή σε άλλη συναφή υπηρεσία δημόσιου χαρακτήρα.

Ο/Η μεταπτυχιακός φοιτητής/τρια υποχρεούται να εκπονήσει και με επιτυχία να υποστηρίξει τη μεταπτυχιακή διπλωματική του εργασία, στο 4ο εξάμηνο σπουδών.
Η ΜΔΕ δύναται να είναι ερευνητική εργασία ή εργασία ανασκόπησης και να περιέχει αναγνωρίσιμα στοιχεία
πρωτοτυπίας και συμβολή στην επιστημονική γνώση.
Το θέμα της Μ.Δ.Ε. πρέπει να εντάσσεται στο αντικείμενο του Π.Μ.Σ. και να αξιοποιεί τις γνώσεις που αποκτήθηκαν στα μαθήματα του Π.Μ.Σ.

· ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΠΜΣ ·

Μαρία Σαμακουρή

Καθηγήτρια Ψυχιατρικής

Τμήμα Ιατρικής

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Ασπασία Σερντάρη

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής

Τμήμα Ιατρικής

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Αικατερίνη Αρβανίτη

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ψυχιατρικής

Τμήμα Ιατρικής

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Μίλτος Λειβαδίτης

Ομότιμος Καθηγητής Κοινωνικής Ψυχιατρικής

Τμήμα Ιατρικής

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Νικόλαος Ζηλίκης

Ομότιμος Καθηγητής Ψυχιατρικής Παιδιού και Εφήβου

Τμήμα Ιατρικής

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Γρηγόριος Τρυψιάνης

Καθηγητής Ιατρικής Στατιστικής

Τμήμα Ιατρικής

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Δέσποινα Σακκά

Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Αντώνιος Σαπουντζής

Αναπλ. Καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας

Τμήμα Επιστημών και Εκπαίδευσης στη Προσχολική Ηλικία

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

· ΔΙΟΙΚΗΣΗ ·

Τμήμα

Η Συνέλευση του Τμήματος

Συντονιστική Επιτροπή

Η Συντονιστική Επιτροπή (ΣΕ) του ΠΜΣ

Διευθυντής

ο Διευθυντής του ΠΜΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο